Fogyásaim igaz története

Fogyásaim igaz története

A jelen: Ketogén-diéta 1.-3. nap

2014. augusztus 06. - Hatja2

A Ketogén diéta lényegét itt most nem fejteném ki, a neten jó néhány leírást lehet találni, de érdemes erős fenntartással kezelni némelyiket. Például ahol egy napi(!) 30 gramm szénhidrátot engedélyező diétánál napi egy banánt és almát javasolnak a mintaétrendben :D Én a body.builder.hu oldalon szedtem össze a lényeget, az ottani részletes leírást ajánlom mindenkinek.

Előzmények: Május óta "diétázgattam", futással egybekötve egész sikeresen, 3 hónap alatt lement 9 kiló különösebb szenvedés nélkül. Ezt majd egy részletes posztban kifejtem, mert ez volt eddig a legjobb fogyásom. Viszont elértem azt a holtpontot, ahonnan már csak az utolsó 6-7, legmakacsabb kiló van hátra, ezért döntöttem egy kimondottan szálkásító diéta mellett. A másik ok, hogy nem mennek túl jól a magánéleti dolgaim, és motivál egy a szigorú és extrém diétával járó kihívás. Viszont mivel már 3 hónapja csak minőségibb szénhidrátot ettem és mértékkel, talán kevésbé lesz nehéz dolgom.

Előkészületek: Összeírtam 10-15 alapvető élelmiszert amire szükség lesz indulásnak, aztán indult a címkék böngészése a hipermarketben. Itt értek az első csalódások, például olyan húskészítményeket is gyárilag cukroznak mint a bacon vagy a kolbász. Majonézből a legkevésbé cukros horror drága, bár legalább finom. Továbbá az egyik nagykerben beszereztem a Ketósok legjobb barátját, a kókuszzsírt. Arról, hogy milyen kaják váltak be, majd utólag írnék inkább hiszen 3 nap még nagyon az eleje.

Kezdeti félelmek: Mondanom sem kell, a "rettegett" ZSÍR, amit mindenki elkönyvelt sátáni gyilkosnak, bennem is ébresztett fenntartásokat. Azt tudtam, hogy jól kiszámolt kalóriákkal és százalékokkal nem fogok az első héten 5 kilót felszedni, csak azért mert zsírosan kajálok. Attól viszont féltem, hogy eddig a klasszikus diétában meg azért előtte is kerültem a zsíros ételeket, mi lesz ha nem kívánom, vagy órákig ég majd a gyomrom minden étkezés után.

Egy hasznos segítség: Egy Ketolog nevű ingyenes app Androidra, minden alapanyagot vagy készételt elment az első bevitel után, mivel ez egy elég egyhangú étrend, amúgy sem kell sokat pötyögni. Az első három napom grafikonjai:

ketolog.jpg

 Az első tapasztalatok*: (*mivel nincs tesztcsíkom, nem biztos, hogy egyáltalán beindult már a ketózis, így egyelőre fenntartásokkal fogadjátok.)

  • általános közérzet jó, nincs inzulin hullámvasút, egy-két kávéval jól elvagyok egész nap.
  • ebéd után nincs gyomorégés, talán ennyit számít az inzulinreakció hiánya?
  • éhségérzet alig, pedig 2. nap egy baleset miatt az ebédem nagy részét ki kellett dobnom, de jól bírtam 5 óráig.
  • nem minden Keto étel esik jól azért, pl reggel a 130 gramm tonhallal leerőltetett 100 gramm majonéz, pedig egyébként szeretem.
  • ma már kisebb fizikai aktivitásoktól is erősen izzadtam, talán égnek már a zsírraktárak? :)
  • apropó mozgás: hétfőn 5 km közepes tempójú futás, kedd 5 km gyaloglás és fél óra súlyzó, szerda pihenés.
  • Súlyt majd csak pénteken mérek újra, hétfő reggel 87,7-ről indultam.

Egyelőre ennyi, a terv 30 nap, aztán a siker tükrében meglátjuk a továbbiakat.

A bejegyzés trackback címe:

https://orokfogyokura.blog.hu/api/trackback/id/tr276576555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása