Fogyásaim igaz története

A jelen: Ketogén-diéta 17. nap

2014. augusztus 20. - Hatja2

Vasárnap megvolt a szénhidrát visszatöltés egy családi ebéd formájában, hazudnék ha azt mondanám nem esett jól :) De utána este a 7 km futás is, azért így "feltöltődve" azt is jobban lehet bírni. Valószínűleg a diéta idejére a futást már hanyagolni fogom, vagy csak egy-két alkalomra redukálódik amikor mondjuk lelkileg is szükségem van rá. Helyette a program heti 3-4 1000 kalóriás gyaloglás, ami kb 2,5 órát és 14 km-t jelent olyan "igyekszem valahová", folyamatos tempóban. Igaz, hogy elég unalmas és időigényes, viszont jó zsírégetés és állítólag a bőr is gyorsabban követi a fogyást ilyen jellegű mozgásformáktól. Nem mellesleg az elmének sem rossz este kiszellőztetni a fejet, ahelyett hogy a TV vagy a gép előtt ülnénk.

Ketophan csíkot még mindig nem vettem (és már nem is fogok szerintem), de a vizelet színéből ítélve kedd reggelre már vissza is jött a ketózis. Kilóban nem jött vissza semmi, pedig vasárnap mindent ettem tabuk nélkül (csoki, fagylalt, kenyér stb...) igaz mértékkel.  

Végül az aktuális részeredmény (nem mai, hanem a hétfői előírt mérlegelésé, tehát a zabálás másnapján):

84,5 kiló, ami 3,2 kiló fogyás a diéta kezdete óta. A has átmérőjében nincs változás de ez inkább a bőrnek köszönhető, az nem egy-két nap lesz míg feszesebb lesz. Idén már úgysem lesz nagyon strandidő :)

Ketogén diéta: Mit együnk reggelire?

Ígértem, hogy beszélek kicsit az ételekről is, mivel ez a diéta egyik legnehezebb része. Egyrészt szinte mindent átitat manapság a cukor, olyan ételeket is ahol józan ésszel nem is számítanánk szénhidrátra. Másrészt menet közben szembesültem egy másik kihívással is: a "ketogén" ételek 90 százaléka hús- vagy tejtermék, így szinte csak hűtött dolgokat ehetünk. És akkor néhány példa reggelim:

60g száraz csípős kolbász, 120g Camembert: 550 kcal, 45g zsír, 35g fehérje, 3g szénhidrát

250g baromfi virsli, 40g majonéz (spéci minimálisan cukrozott): 800 kcal, 75g zsír, 25g feh., 5g szénh.

130g tonhal, 50g majonéz: 320 kcal, 23g zsír, 30g feh., 2g szénh.

4 kisebb tojás, 10dkg szalonna: 1000 kcal, 93g zsír, 35g feh., 3g szénh.*

*ez utóbbi inkább olyan összevont reggeli-ebéd volt délelőtt, mert aztán egész nap úton voltam.

Emellett volt még tonhal helyett makréla, kolbász helyett szalámi vagy bacon, egyszer sós mogyoró. Összességében azért kivitelezhető, hogy csak 5-6 naponta edd ugyanazt, egy átlagember étrendje sem sokkal változatosabb.  

A jelen: Ketogén-diéta 13. nap

Az utóbbi egy hétben nem jelentkeztem végül, aminek a fő oka, hogy nem történt semmi izgalmas. Egyelőre csordogál a diéta csendesen a medrében, egyszer sem estem legyőzhetetlen kísértésbe. Az egyetlen veszélyes pillanat az volt amikor a kedvenc automatámból megszokásból cukorral kértem a kávét. Szerencsére a cukor nagyja le volt rakódva a pohár aljára így nagyjából leittam róla az életmentő fekete nedűt. Sikeresen megúsztam két kerti partit (szalonnával és grillkolbásszal) illetve két baráti "kiülést" (hekk + zéró cola), bár valami hideg alkohol tagadhatatlanul jól esett volna.

 A közérzetem változatlanul jó, nincs különösebb fáradtság vagy nyomottság érzés. Ami talán az étrend hatása és nehezen megfogható, hogy az izmaim kicsit fáradékonyabbak és lassabban regenerálódnak. Egy 14-15 km-es túrát egyébként nem nagyon szoktam megérezni, most azért kicsit igen.

Számszerűleg 3 kilónál járok 13 nap alatt, hasból 1 cm ment le körülbelül. Ez utóbbinál közre játszik hogy most elég löttyedt, a bőrnek még nem volt ideje követni és a gravitáció hatására az összes maradék hájam csípő fölött van egy kb 10cm magas "úszógumiban". Ez az a rész, amit minél jobban ki akarok üríteni, aztán a bőr majd ráér követni a rendszeres gyaloglások hatására.

Ha már itt tartunk, jelenleg nem hiszem, hogy a kijelölt 1 hónapnál tovább fogom folytatni ezt a diétát, de kampány szerűen jó lesz majd néha, mondjuk karácsony után.

Holnap lesz a 14. nap, a diéta fele és kötelező családi ebédre megyek, úgyhogy ez lesz a (terveim szerint) egyetlen szénhidrát visszatöltés a 28 nap alatt. Kíváncsi vagyok.

A jelen: Ketogén-diéta 5. nap - mérlegelés

Az 5. nap reggelén eljött a második mérlegelés ideje. Fogyókúránál mindig fontos, hogy a méréseknek legyen egy rendszere, illetve egy józan gyakorisága. Annak semmi értelme, hogy naponta háromszor mérjük magunkat, mert mindig más értéket fogunk látni, akár egy nagy pohár víz után is. Az én rendszerem, hogy hétfőn és pénteken hajnalban mérem magam, közvetlenül ébredés és kisdolog után :), egy szál alsónadrágban. A kisdolog egy kegyes csalás, ami akár 20-30 deka "nyereséget" is jelenthet (ellenőrive).

És akkor lássuk is: 86,7 kiló, ami hétfőhöz képest 1 kiló minuszt jelent. Ez elég bíztató részeredmény, bár következtetéseket nem érdemes levonni belőle, ennyi ingadozás akár vízből, vagy ami rosszabb izomvesztésből is összejöhet. Mindenestre az utóbbit súlyzós edzésekkel próbálom megelőzni. Hétfőn már okosabbak leszünk, a hétvégém ráadásul elég jövős-menős lesz.

Terveim szerint a shop.builder.hu-s leíráshoz képest én nem fogok ezen a hétvégén szénhidrát visszatöltést csinálni, egyelőre jól megvagyok nélküle. Egy kis finomhangolással szerdán és csütörtökön is sikerült 10-12 gramm körül tartani a CH-t. Tesztcsíkom továbbra sincs, így még mindig nem jelenthetem ki, hogy beindult-e a ketózis vagy sem. Mindenestre a neten beharangozott mellékhatásokból nem sokat érzek, továbbra is jó a közérzetem, nem gyötör éhség, nem érzem jelentősen fáradékonyabbnak magam.

"Találkozunk" a hétfői mérleges után.

A jelen: Ketogén-diéta 1.-3. nap

A Ketogén diéta lényegét itt most nem fejteném ki, a neten jó néhány leírást lehet találni, de érdemes erős fenntartással kezelni némelyiket. Például ahol egy napi(!) 30 gramm szénhidrátot engedélyező diétánál napi egy banánt és almát javasolnak a mintaétrendben :D Én a body.builder.hu oldalon szedtem össze a lényeget, az ottani részletes leírást ajánlom mindenkinek.

Előzmények: Május óta "diétázgattam", futással egybekötve egész sikeresen, 3 hónap alatt lement 9 kiló különösebb szenvedés nélkül. Ezt majd egy részletes posztban kifejtem, mert ez volt eddig a legjobb fogyásom. Viszont elértem azt a holtpontot, ahonnan már csak az utolsó 6-7, legmakacsabb kiló van hátra, ezért döntöttem egy kimondottan szálkásító diéta mellett. A másik ok, hogy nem mennek túl jól a magánéleti dolgaim, és motivál egy a szigorú és extrém diétával járó kihívás. Viszont mivel már 3 hónapja csak minőségibb szénhidrátot ettem és mértékkel, talán kevésbé lesz nehéz dolgom.

Előkészületek: Összeírtam 10-15 alapvető élelmiszert amire szükség lesz indulásnak, aztán indult a címkék böngészése a hipermarketben. Itt értek az első csalódások, például olyan húskészítményeket is gyárilag cukroznak mint a bacon vagy a kolbász. Majonézből a legkevésbé cukros horror drága, bár legalább finom. Továbbá az egyik nagykerben beszereztem a Ketósok legjobb barátját, a kókuszzsírt. Arról, hogy milyen kaják váltak be, majd utólag írnék inkább hiszen 3 nap még nagyon az eleje.

Kezdeti félelmek: Mondanom sem kell, a "rettegett" ZSÍR, amit mindenki elkönyvelt sátáni gyilkosnak, bennem is ébresztett fenntartásokat. Azt tudtam, hogy jól kiszámolt kalóriákkal és százalékokkal nem fogok az első héten 5 kilót felszedni, csak azért mert zsírosan kajálok. Attól viszont féltem, hogy eddig a klasszikus diétában meg azért előtte is kerültem a zsíros ételeket, mi lesz ha nem kívánom, vagy órákig ég majd a gyomrom minden étkezés után.

Egy hasznos segítség: Egy Ketolog nevű ingyenes app Androidra, minden alapanyagot vagy készételt elment az első bevitel után, mivel ez egy elég egyhangú étrend, amúgy sem kell sokat pötyögni. Az első három napom grafikonjai:

ketolog.jpg

 Az első tapasztalatok*: (*mivel nincs tesztcsíkom, nem biztos, hogy egyáltalán beindult már a ketózis, így egyelőre fenntartásokkal fogadjátok.)

  • általános közérzet jó, nincs inzulin hullámvasút, egy-két kávéval jól elvagyok egész nap.
  • ebéd után nincs gyomorégés, talán ennyit számít az inzulinreakció hiánya?
  • éhségérzet alig, pedig 2. nap egy baleset miatt az ebédem nagy részét ki kellett dobnom, de jól bírtam 5 óráig.
  • nem minden Keto étel esik jól azért, pl reggel a 130 gramm tonhallal leerőltetett 100 gramm majonéz, pedig egyébként szeretem.
  • ma már kisebb fizikai aktivitásoktól is erősen izzadtam, talán égnek már a zsírraktárak? :)
  • apropó mozgás: hétfőn 5 km közepes tempójú futás, kedd 5 km gyaloglás és fél óra súlyzó, szerda pihenés.
  • Súlyt majd csak pénteken mérek újra, hétfő reggel 87,7-ről indultam.

Egyelőre ennyi, a terv 30 nap, aztán a siker tükrében meglátjuk a továbbiakat.

Bemutatkozás

Sziasztok, Tibi vagyok, egy igazi örök fogyókúrázó. Azért indítottam ezt a blogot, hogy megosszam másokkal őszintén a tapasztalataimat, mivel sok különböző módszerrel fogytam, és persze híztam is vissza már. Röviden az alap tudnivalók a posztok megértéséhez:

  • 28 éves vagyok, férfi nemű :)
  • 178 cm magas
  • jelenleg 87 kiló
  • általában 105-110 kiló között volt az alap súlyom
  • ruhaméretek: régen felső XXL, farmer 40-es, most felső L, nadrág 34-es
  • derékbőség: most 101 cm, régen nem mértem, de az ingek alapján ~125 centi
  • 6-7 különböző, többé-kevésbé sikeres fogyókúrán vagyok túl, ezek tanulságait szeretném megosztani.

Egyelőre ennyi, a többi majd a posztokban kibontakozik.

image1557.jpg